کد : 1267 ۱۳تیر ۱۴۰۳ ساعت 16:20

گام های تحولی در ارشاد اسلامی گیلان آغاز شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: درست یک سال قبل ، تیر ماه ۱۴۰۲ بود که خبری تاسف بار حوزه فرهنگ گیلان و سراسر ایران را در شوک فرو برد. خبر از مرزها عبور کرد و این چالش بزرگ موجب نفرت بسیاری از مردم گیلان و ایران شد و با دستگیری مدیرکل وقت و گذر زمان همه منتظر تحولی در این مجموعه فرهنگی بودند.
گام های تحولی در ارشاد اسلامی گیلان آغاز شد

در این راستا و برای کند وکاو در باره آنچه اکنون در فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داده است، گروه رسانه ای ایران " گرا" ،  امروز چهارشنبه 13 تیرماه در آستانه روز قلم مصاحبه ای اختصاصی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان داشت.

امیر حسین طاهری مدیر کل جوانی است که 23 مهر ماه سال 1402 به این سمت منصوب شد و برای احیای دوباره این مجموعه اقدام هایی کرده  که از زبان خود او می شنویم..

 

وی در این گفت وگو با اشاره به اینکه من خادم فرهنگ گیلانی ها هستم ، عنوان کرد: اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان را بعد از یک چالش بزرگ تحویل گرفتم و با نظر جمعی  در9 ماه مسئولیت، ابتدا ثبات را با تدابیر لازم  به اداره کل برگرداندیم


مدیر کل ارشاد گیلان تصریح کرد: از منظر برنامه های عملیاتی و عقب مانده  ابلاغی وزارت ارشاد استان و ابلاغیه های استاندار گیلان،  اقداماتی بایسته در درون اداره کل  هم چنین  مسائل مالی با اجماع درون سازمان را  به سامان رساندیم..
بحث هویت بخشی به اداره کل و جلوگیری از حاشیه ها و دوری از آنها ، سعی شد تا به متن بپردازیم و اینکه چه میزان موفق بودیم ، مردم باید فضاوت کنند.

 

در باره موضوع اعتباری و مالی ، برای مثال جشنواره تئاتر استان گیلان که باید تا آذر ماه سال قبل  اجرای می شد، بودجه این برنامه یک سوم بود که با پیگیری ها مداوم بهترین بودجه تامین و این جشنواره به شایستگی برگزار شد.
مدیر کل ارشاد گیلان بیان کرد: از جمله کارهای بر زمین مانده ، بحث قرار گاه شهید آوینی بود که با همکاری چهره ها و دستگاههای فرهنگی باید به اجرا در می آید که با یک ضرب الاجل در مجموع در قالب  چهار طرح از گیلان و تهران نهایی و اجرایی خواهد شد.
به اظهار طاهری ، موضوع امور جاری اداره کل در این مدت چندین میلیاردی بدهی جاری داشت و چهار ماه هم فرصت بود که الحمدالله با کمک استاندار محترم و مدیریت برنامه بودجه استان و مدیران وزارت ارشاد بدهی های سنگین و معوقات سنوات بازنشستگان که آن هم  رقم قابل توجهی بود به فضل الهی پرداخت و برای اولین بار از نظر ملزومات و تجهیزات اداری مشکلات برطرف شد.

مدیر کل  تاکید کرد:  با یاری خداوند ، کوه یخی از مشکلات که نوک آن از آب بیرون بود با همکاری بسیار خوب معاونت های مختلف اداره کل و تلاش های مستمر و همت جمعی این مشکلات حل شد.

رسانه ها ، بیان دستاوردها ، جهاد تبیین  و نقش اداره کل ارشاد گیلان


این مقام مسئول حوزه فرهنگ گیلان عنوان کرد : گیلان از مناطق مهم فرهنگی، رسانه ای   با تکثر بالای جمعیت رسانه ها است، ولی از نظر کیفیت مانند دیگر استان ها آن کیفیت لازم را ندارد . از ابتدای مسئولیت در جلسات متعدد از نظرات و دیدگاههای صاحب نظران و دغدغه مندان بودم و خواستیم این عزیزان اقدام های لازم  در حوزه های رسانه، قرآن و عترت، فرهنگی و سینمایی را با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام دهند.
به اظهار وی ، بنای دولت شهید رئیسی این بوده و هست که کارهای فرهنگی به مردم سپرده شده و نظارت و حمایت از اداره های کل و وزارت ارشاد باشد و ما نیز در گیلان در همین راستا حرکت می کنیم.
وی  یاد آور شد: برای بهبود همراهی و همدلی با  رسانه های استان اقدام هایی در حوزه برنامه های آموزشی با تمرکز زدایی از مرکز استان و  در شهرستان های مختلف دوره های گوناگون تشکیل شد، یا در راستای طرح شهید آوینی در کانون های مساجد  آموزش های  رسانه ای را جاری کرده ایم و این کار ادامه دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: کار فرهنگی به شناخت لازم نیاز دارد و نظر به دوره محدود مسئولیت و گستردگی حوزه فرهنگی انشالله  اقدام های خوبی شده است.

انتظارات هنرمندان گیلان – انتظارات دو وجهی است


حمایت از هنرمندان دو وجهی است – اول خود هنرمند و دوم اثری که پدید می آورد یا قصد تولید دارد. برای بخش اول صندوق توسعه هنر اقدام هایی خوبی را عملیاتی کرده و تداوم دارد و ما بعنوان تسهیل گر کارهای مهمی در بخش درمان ها ، تسهیلات مالی کم بهره ، حل مشکل مسکن برای افراد پیگیری کرده ایم و این روند ادامه دارد . وی تصریح کرد: چنانچه هنرمند عزیزی مشکلی داشت، درهای اتاق کار  بنده به عنوان خادم  همه هنرمندان باز است و در طول هفته و همه روزه  نظارت را شنیده و مشکلات را به جدیت دنبال خواهیم کرد.
مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: برای بخش اثار و تولیدات  برای تئاتر در بخش تولیدی و جشنواره حمایت های میلیاردی در همین مدت شده است و هم اکنون 13 اثر تئاتری و سرود و نقاشی و بعد از هشت سال یک اجرای نقاشی یا ورک شاب در منطقه سقالکسار با حضور هنرمندان بزرگ انجام شد که قصد نمایش دادن تمام آثار را داریم.
در حوزه قرآن و عترت ، برنامه های خوب قرآنی داشتیم و هر موسسه ای که در راستای اهداف و ارمان های انقلاب اسلامی و هویت ملی و سبک زندگی ایرانی اسلامی کار و اثری را بخواهد تولید کند، وظیفه ما حمایت صد درصدی است

.
امیر حسین طاهری در پایان این مصاحبه اختصاصی  اظهار کرد: یکی از بخش ها ، موضوع جشنواره ها است که مثلا در حوزه نمایش ، خوشنویسی و نقاشی جشنواره ای برگزار و اثاری تولید شود و پیش از برگزاری  جشنوارها آموزش لازم را می دهیم و بر این اساس با آغاز کار از جشنوارها محلی و سپس استانی – یک جشنواره با عیار بالا برگزار خواهیم کرد./.
گروه رسانه ای ایران " گرا" – ( گفتمان سازی، روشنگری، امید آفرینی )

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید