کد : 194 ۲۳آبان ۱۴۰۲ ساعت 20:26
نگاه رسانه، لطفا بخوانید

فرماندار: پسماند چالش اصلی گیلان و رودسر است

وب سایت رسمی خبری گیلان ۲۴: فرماندار رودسر با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های مهم در گیلان و رودسر چالش پسماند است، گفت: نقش خانواده در کاهش پسماند و تفکیک زباله از مبدأ بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار: پسماند چالش اصلی گیلان و رودسر است

محمد حیدری ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح مدارس بدون پسماند در مدرسه ۲۲ بهمن شیخ زاهد محله چابکسر با اشاره به اولویت‌های عملیاتی استان و شهرستان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های گیلان و رودسر چالش پسماند است.

وی با بیان اینکه هر کاری که انجام می‌دهیم باید بر مبنای اصول صحیح آموزش صورت بگیرد، افزود: بایدچگونه زندکی کردن در طبیعت را یاد بگیریم زیرا زندگی دائماً محل یادگیری و آموزش است.

حیدری اضافه کرد: گاهی اوقات این آموزش‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و محافل آکادمی صورت می‌گیرد و در برخی موارد از همدیگر آموزش می‌گیریم و ازتجارب ها بهره مند می‌شویم.

فرماندار رودسر بابیان اینکه ما برای هر کاری نیاز به دو عنصر یادگیری و آموزش داریم، ادامه داد: در همه ادوار بشری هیچ فردی بی نیاز از این دو اصل نبوده و هر شخصی بیشتر در پی یادگیری و آموزش باشد حتماً در زندگی فردی و اجتماعی خود نیز موفق تر است.

وی به مساله پسماند در مدارس بخش چابکسر مبنی اینکه نباید تولید پسماند داشته باشند، تصریح کرد: اگر چه پسماند یک امر واقعی است و ما انسان‌ها قاعدتاً این کار را انجام می‌دهیم اما باید روی چگونگی پسماند کمتر تولید کردن تمرکز و مدیریت کنیم.

حیدری به ۲ موضوع نقش خانواده در کاهش پسماند و نیز تفکیک از مبدا اشاره کرد و ادامه داد: دانش آموزان در کنار آموزش از مدرسه و اهتمام جدی مسؤولان ذیربط آموزش در خانواده رافرا می‌گیرند زیرا تولید پسماند از خانواده آغاز می‌شود.

حیدری تصریح کرد: مادران با مدیریت در خانواده می‌توانند دست به دست هم به کمک دولت آمده و دولت مردان را یاری دهند تا ما هم بتوانیم با برنامه ریزی بهتر این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در شهر چابکسر یک مرکز پسماند وجود دارد که کار بسیار ارزشمندی انجام شده که می‌توان با استفاده از دانش روز این مرکز را مجهز به تجهیزات پیشرفته‌تر و از نخبگان دعوت به عمل آورده و بار شهرستان را کاهش دهیم و منابع پایدار برای شهرداری ایجاد کنیم

 

نگاه رسانه:

آقای فرماندار در موضوع پسماند کاملا با شما موافقیم ، آما شهرستان رودسر به عنوان یکی از عقب مانده ترین یا عقب نگه داشته ترین شهرستان های استان گیلان اولویت مهم دیگری هم دارد.

شما بعنوان یک مسئول غیر بومی چند ماهی از کرمانشاه مهمان رودسری ها شده اید، اما به درستی دریافته اید که  " عدم سرمایه گذاری در این شهرستان، مشکلات بهداشتی و درمان ، بیکاری و فقر و محرومیت بر اساس آنچه آمار کمیته امداد و تعداد تحت پوشش عنوان می کند!  ، بی توجهی به عمران شهرهای تابعه شهرستان حتی به اندازه زیر ساخت ها مانند آسفالت معابر مهم و پرتردد از جمله جاده مرگبار کلاچای به رحیم آباد - ناتمام مانده سد خاکی پلرود که نزدیک به دو دهه مطالعات و کار اجرایی آن شروع شده است - بیکاری جوان های تحصیلکرده و فوق العاده منطقه ،  عدم توجه به تولید محصولات کشاورزی و نبود بسته بندی و فراهم آوری زمینه های صادراتی و رشد اقتصادی کشاورزی و دهها مورد دیگر از مشکلات مهم و با اولویت این شهرستان به شمار می روند. اقای فرماندار همه این ها به کار جهادی و جدیت خارج از دفاتر کار نیاز دارد و فرماندارهای قبلی در این بخش متاسفانه توفیقی نداشتند و امور را روزمره گذراندند و اگر فرمانداری در این  خصوص مدعی است ما آماده مناظره در مرکز شهرستان هستیم.

رودسر و بخش های چابکسر، کلاچای، واجارگاه ، رحیم آباد در حوزه های منابع فوق العاده هستند اما می توان ادعا کرد که از این منابع استفاده ای نمی شود.

حتی مدیران قبلی اعم از مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس در حوزه گردشگری و تقویت اقتصادی بومگردی کار خاصی صورت ندادند و آنچه انجام شده است همت افرادی محلی بوده و بس.

آقای فرماندار شاید در شهرستان همه با شما تعارف کنند، اما به عنوان یک فعال رسانه ای " کارشناس ارشد رسانه" " و نویسنده  اعلام می کنم که اگر  شما شبانه روز تلاش کنید  و 10 سال در شهرستان مسئولیت داشته باشید ، شاید 50 درصد این کمبودها، عقب ماندگی ها و محرومیت رفع  نخواهد شد.  البته پسماند و مشکلاتی که مردم منطقه در این خصوص دارند هم یکی از مشکلات شهرستان مظلوم و ته جدولی استان گیلان محسوب می شود و همین موضوع مهم به همت و کار جهادی نیاز دارد.

رودسری ها آدم های بسیار فهیم و آرامی هستند و خدمت به این مردم به راستی که عبادت است و امید دارم شما بتوانید خود و دیگر مسئولان اداره ها و سازمان ها را در این مسیر قرار داده و محرومیت ها را تا حدی بر طرف سازید.

در این باره در آینده بیشتر خواهم نوشت - مردم ، صاحب نظران، فعالان رسانه و کارشناسان منطقه هم همت کنند و مسائل شهرستان را بازتاب دهند.

به خاطر داشته باشیم که رودسر در ساحل دریا با رودخانه ها، مزارع ، باغات و چند محصول مهم با مقام اول تا سوم در کشور و کوهستان بسیار سبز و آب های معدنی و ........زمینه های بسیاری برای سرمایه گداری دارد و حرکت در این مسیربه مدیران و مسسئولان اجرایی، قضایی و مجلس همان منطقه مربوط است. بسم الله

مجید محمدپور - نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و استاد علوم ارتباطات

23 آبان ماه.

شبکه خبری گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]