کد : 502 ۴بهمن ۱۴۰۲ ساعت 01:00
در راستای مشارکتها و حفظ منافع ملی،

ایکاش تبلیغات تلویزیونی پولی نبود

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایط خاص و ویژه ای در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود که ایده های جالب و نویی در حوزه رسانه و رقابت های انتخاباتی در جامعه مطرح شده است.www.gilan۲۴.ir
ایکاش تبلیغات تلویزیونی پولی نبود

یکی از این ایده های خوب و مردم پسند برگزاری نشست های مناظره بین داوطلب ها یا طرفداران  نزدیک آنها که به امور مجلس و مسائل حوزه انتخابیه آشنایی و اشراف کامل دارند، خواهد بود.

ایده دیگر که در رسانه ملی "رقم خورده است " راه اندازی 200 شبکه رادیویی و تلویزیونی  با هدف گرم کردن تنور رقابت های ، افزایش سطح مشارکت های در روز رای گیری و آگاهی رسانی به افکار عمومی و شفاف سازی ها است

برگزاری مسابقات ، تولید و پخش و انتشار اشکال گوناگون اطلاع رسانی از سوی انواع رسانه ها، بهره مندی از چهره های شناخته شده در جامعه شامل هنرمندان، ورزشکاران، افراد صاحب نفوذ، چهره های فضای مجازی و .... از دیگر اقدام های قابل اجرا و انجام در این مسیر است..

هم چنین چند طرح و ایده ریز و درشت دیگر در این فضا ی مهم مطرح شده است اما آنچه داوطلبان و طرفداران آنها، گروه های سیاسی و احزاب و حتی مجریان برگزاری انتخابات را دلخور و بیشتر نگران کرده است، پولی شدن حضور نامزدهای انتخاباتی در برنامه های بیست دقیقه ای سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

صدا و سیما به تناسب  جمعیت و بزرگی شهرستان ها اعلام کرده است که هر نامزد باید برای پخش برنامه ضبط شده خود از مثلا35 تا یکصد میلیون تومان در استان های پرداخت کنند که البته این رقم ها چند روز  بعد و به علت انتقاد داوطلبان درصدی کاهش یافت . عده ای به فوریت نشستند و ارقام را ضربدر تعداد داوطلبان مجلس کردند و آن را رسانه ای کردند.!.

حالا سخن اینجاست که با تاکیدات مکرر مسئولان نظام مبنی بر ضرورت مشارکت مردم در این حرکت ملی ، دریافت پول از نامزدهای انتخاباتی به نظر اقدامی شایسته ای نیست و جا دارد مسئولان رسانه ملی در این باره تجدید نظر کنند.

در طرح تبلیغ و آگاهی رسانی داوطلب ها گفته شد که، طرح با هدف کمک و همراهی با داوطلبانی است که توان مالی مناسبی ندارند ، اما باز هم گفته شد که باید به حساب رسانه ملی چند میلیون ناقابلی واریز شود.!

داوطلب های نمایندگی مجلس به طور طبیعی هزینه های مربوط به ستادهای انتخاباتی، پذیرایی از طرفداران شان در دوره رقابت های قانونی و حتی هفته ها قبل ازآن که آغاز شده است ، چاپ پوستر، بنر ، کارت های تبلیغاتی و حضور در رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها و پایگاههای خبری " فضای مجازی" و .........را دارند و هزینه رسانه ملی بر این هزینه ها افزوده شده است که موجب گلایه بسیاری شد.

به نظر می رسد ، برای افزایش مشارکت عمومی و شور انتخاباتی بهتر است،  وزارت ارشاد به همه رسانه های فعال بخش خصوصی  در این عرصه یارانه هایی بپردازد که از داوطلبان ارقام کمتری دریافت کنند و رسانه های دولتی و به ویژه رسانه ملی که یک ارگان دولتی و حاکمیتی است هم به صورت رایگان این خدمت بزرگ به انجام برساند و همه همت کنند تا در صد مشارکت عمومی افزایش یابد.

انشاء الله - مدیر مسئول

سوم بهمن 1402

گیلان - رشت

پایگاه خبری گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
رشت، سه راه سردار جنگل، قاسم زاده اصل
کمک به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان
زیباترین جلوه نوع دوستی، کمک به بیماران نیازمند است. بیماران دیالیزی و پیوند کلیه منتظر کمکهای کوچک و بزرگ شما هموطنان هستند. انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان
چاپ سوم اصول علمی روزنامه نگاری منتشر شد
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری " چاپ سوم " منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل های کتاب است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل " mohammadpour3650@yaho.com