به گزارش گروه رسانه ای با مردم به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا در نخستین جلسه دوره کاربرد هوش مصنوعی در خدمات مدیریت شهری ویژه  کارشناسان روابط عمومی با تقدیر از روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر با قدردانی از مجموعه روابط عمومی عنوان کرد: ما در دنیایی زندگی میکنیم که هر ثانیه عقبماندن از علم روز، ما را از اهداف توسعه و خدمت به مردم دور میکند و ضروری است همه همکاران ما با آخرین دستاوردهای حوزه فناوری، بهویژه هوش مصنوعی، آشنایی داشته باشند.
	وی با بیان اینکه هوش مصنوعی میتواند در حوزه روابطعمومی و رسانه نقش مؤثری در تحلیل افکار عمومی، تولید محتوا و مدیریت بحران ایفا کند، افزود: در کنار مزایای این ابزار، نباید از تهدیدات آن غافل شد و استفاده بیرویه از هوش مصنوعی میتواند به اعتماد عمومی آسیب بزند و احساسات انسانی را از نوشتهها حذف کند و خلاقیت کارشناسان روابط عمومی را تضعیف کند.
	رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه همانطور که تلفنهای همراه باعث شده بسیاری از ما حتی شماره نزدیکترین افراد خود را حفظ نکنیم، اتکای بیش از حد به ابزارهای هوشمند نیز ممکن است ذهن و حافظه انسانی را تضعیف کند گفت: باید از این فناوریها بهره ببریم، اما نباید استعدادهای درونی و قدرت تحلیل خود را فراموش کنیم.
	 دکتر کارگرنیا از کارشناسان روابطعمومی شورا، شهرداری و سازمان های تابعه درخواست کرد تا حضور فعالتری در فضای مجازی داشته باشند و افزود: یقینا با تلاش بیش از پیش روابط عمومی ها، عملکرد همکاران خدوم شهرداری بیش از پیش به سمع و اطلاع شهروندان می رسد.
	وی با تاکید به اینکه روابط عمومی ها پل ارتباطی میان مردم و شهرداری هستند تصریح کرد: هرچه اطلاعرسانی دقیقتر و صادقانهتر باشد، اعتماد عمومی نسبت به مجموعه شورا و شهرداری افزایش مییابد.
	رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از تلاش های همکاران روابطعمومی مناطق و سازمانهای مختلف شهرداری رشت گفت: از تلاش آقای رسول محمدپور مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت در برگزاری این دوره قدردانی می کنم و به طور یقین این جلسات آموزشی به ارتقای سطح دانش و توانمندی کارشناسان کمک می کند و منجر به بهبود ارتباط میان مردم و مدیریت شهری می شود.