مدیر کل صمت خبر داد،

با 3 هزار و ۱۵۱ تخلف اقتصادی و صنفی گیلان برخورد شد

 با 3 هزار و ۱۵۱ تخلف اقتصادی و صنفی گیلان برخورد شد
پایگاه خبری، رسمی گیلان 24: مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: در فصل بهار امسال به سه هزار و 151 مورد تخلفات اقتصادی و صنفی در سراسر استان برخورد قانونی شد که جریمه پرونده‌های تشکیل شده برای این تخلف‌ها ۶۷۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال است. www.gilan24.ir

به گزارش گروه رسانه ای با مردم به نقل از  روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری روز سه‌ شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت  در حوزه نظارت و بازرسی با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود سازمانی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط ۱۷ هزار و ۹۱۷ واحد اقتصادی و صنفی؛ بازرسی شد و فقط برای ۸۸ متخلف در حوزه قاچاق کالا، پرونده‌ای به ارزش ۳۰ میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال تشکیل شد؛ که این پرونده‌ها برای رسیدگی و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: ۸۸۶ مورد گزارش و شکایت نیز به مرکز گزارش‌های مردمی شامل سامانه ها ۱۲۴.آی آر  و تلفن ۱۲۴ واصل شد و از این محل ۲۱۰ مورد تخلف به ارزش ۳۴ میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

در همین ارتباط رئیس کمیسیون نظارت بر نهادهای صنفی استان اعلام کرد: در این سه ماه  ۳۵۸ مورد گشت مشترک نیز با حضور نهادهای مرتبط به فراخور طرح نظارتی با شرکت نفت، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، اماکن نیروی انتظامی، بسیج اصناف، اتاق اصناف و سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی به صورت مرتب انجام شد که منجر به کشف ۱۱۰ مورد تخلف به ارزش ۵۰۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال شده است.

دکتر پورحیدری اضافه کرد: با توجه به اولویت‌های تعیین شده در این ایام ۴۰ تیم دو نفره در ۲ شیفت صبح و عصر از مکان‌های عرضه کالاهای اساسی، انبارها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار، بنکداران، عمده و خرد فروشان بازرسی کردند.
وی از تشکیل چندین تیم ۲ نفره برای بررسی گزارش های مردمی در مرکز استان خبر داد و افزود: بیشتر گزارش های دریافتی درخصوص تخلفات واحدهای خبازی، مراکز عرضه مرغ، شکر، روغن، برنج و خودرو بوده است.
استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد از این تعداد در مرکز استان فعال است.

مرکز دریافت گزارش‌های مردمی شامل
ir.۱۲۴ سامانه تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری، سرویس فعال و آماده دریافت کننده گزارش‌ها و شکایات مردمی است.