فرمانده انتظامي استان گیلان،

همه مسئولان باید در مسیر اقناع عمومی پاسخگو باشند

همه مسئولان باید در مسیر اقناع عمومی پاسخگو باشند
پایگاه خبری، رسمی گیلان 24: فرمانده انتظامی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبري تجليل از اصحاب رسانه با قدرداني از نقش اثرگذار خبرنگاران و روزنامه نگاران در عرصه امنيت و آگاهی افکار عمومی و تاکید به این مهم که همه مسئولان باید در مسیر اقناع عمومی پاسخگو باشند، گفت: رسانه‌ها بازوان توانمند پليس در مسير تحقق امنيت پايدار هستند.www.gilan24.ir

به گزارش گروه رسانه ای با مردم  سردار "حسين حسن‌پور"  در نشست خبري و  تجليل از اصحاب رسانه  به مناسبت  فرارسيدن روز خبرنگار  در سالن غدير با بيان اينکه خبرنگاران يار هميشگي پليس در توليد امنيت هستند، بیان کرد: روز خبرنگار يادآور رشادت‌ها، حضور ميداني و تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير اصحاب رسانه در صحنه‌هاي مختلف کشور است.
وي با تأکيد بر اينکه موفقيت در تأمين امنيت، بدون همراهي رسانه‌ها ممکن نيست، گفت: خبرنگاراني که در قاب تصوير نيستند، اما با قلم و دوربين خود دغدغه‌هاي مردم را به مسئولان منتقل مي‌کنند، شايسته قدرداني‌ هستند.
 
فرمانده انتظامي استان گيلان با اشاره به اينکه خبرنگاران پل ارتباطي ميان مردم و پليس هستند و رسالت سنگيني بر دوش دارند،  تصريح کرد: ماموريت‌هاي ما در مجموعه انتظامي، بدون انعکاس رسانه‌اي شما خبرنگاران ديده نمي‌شود و براي دستيابي به امنيت پايدار در حوزه‌هاي مختلف نيازمند مشارکت رسانه‌ها هستيم؛ چرا که آنان چشم و گوش جامعه‌اند.
 
اين مقام ارشد انتظامي اظهار کرد: در شرايطي که رسانه‌هاي معاند از ظرفيت اطلاع‌رساني براي ايجاد شبهه  در جامعه بهره مي‌گيرند، رسانه‌هاي داخلي همواره در راستاي حفظ امنيت ملي و پشتيباني از نظام ايفاي نقش کرده‌اند.
 
سردار حسن پور با اشاره به برگزاري جلسات هم‌انديشي مستمر با خبرنگاران و اينکه پيگيري مشکلات، خواسته‌ها و مطالبات اصحاب رسانه از اولويت‌هاي پليس است تصریح کرد: تکريم خبرنگار نبايد تنها محدود به روز خبرنگار و مناسبتی خاص باشد.  
 
فرمانده انتظامي استان گيلان يادآور شد: در نظام جمهوري اسلامي ايران، عدم پاسخگويي به خبرنگار يا مردم جايي ندارد و همه مسئولان بايد نسبت به وظايف و مأموريت‌هاي خود پاسخگو باشند و در مسير شفاف‌سازي و اقناع افکار عمومي حرکت کنند.
 
اين مقام ارشد انتظامي در پايان درباره ارتباط مستقيم پليس با شهروندان و  اينکه مردم مي‌توانند هرگونه انتقاد يا پيشنهاد درباره عملکرد پليس را از طريق سامانه 197  اعلام کنند بيان داشت: مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 طي چهار ماه اخير بيش از يک ميليون و 125 هزار تماس داشته و روزانه به‌ طور ميانگين 8 هزار تماس برقرار شد که نشان‌دهنده اعتماد مردم به پليس است.
در پايان با قدردانی از  تمامي خبرنگاران حاضر ، از تعدادي از اصحاب رسانه برتر با اهدا لوح نيز تجلیل شد
.