طی یک سال اخیر!

195 پرونده در بازرسی کل مورد تعفیب اداری و 16 گزارش کیفری به مراجع ارسال شد

 195 پرونده در بازرسی کل مورد تعفیب اداری و 16 گزارش کیفری به مراجع ارسال شد
پایگاه خبری، رسمی گیلان 24: بازرس کل استان گیلان اعلام کرد: در یک سال گذشته بیش از 12 هزار شکایات و اعلامات به بازرسی مورد رسیدگی قرار گرفت که از 295 پرونده نهایی195 مورد تعفیب اداری و 16 گزارش کیفری به مراجع ارسال شد.www.gilan24.ir

به گزارش گروه رسانه ای با مردم، دکتر احمد آقایی در گفت وگو با برنامه دریچه در خصوص دغدغه های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در استان گفت : بخش خصوصی یک ظرفیت و فرصت است که باید از آن استفاده کرد ، سرمایه گذاران بازوان پر توان دولت هستند  و  با استفاده از فرصت بخش خصوصی می توان محرومیت زدایی و فقر زدایی در استان انجام شود.

به گفته وی ، از این رو باید در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد امنیت اقتصادی از سرمایه گذاران خوش نام حمایت صورت پذیرد ، البته این به معنی آن نیست که نظارت صورت نپذیرد ، بلکه چشمان تیز بین بازرسان همیشه در حال رصد متخلفان احتمالی است. 
بازرس کل استان گیلان در باره مقوله  زمین خواری، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری های غیر مجاز یادآور شد:  یکی از برنامه های اصلی این اداره کل مقابله با زمین خواری و تصرف اراضی ملی است که در قالب بازرسی و نظارت های مستمر در همین مدت منتج به شناسایی و آزادسازی بیش از 485 هکتار از ابتدای مهر 1403 لغایت پایان شهریور 1404 شد

زمین های داخل طرح هادی خارج و عرصه های جنگلی وارد طرح شده است.

وی در باره  اجرای طرح هادی در گیلان تصریح کرد: متاسفانه مهم ترین اعتراض های مردم روستاها ، وجود بی عدالتی ، رانت و ارتباطات ناپاک است و روستاییان اظهار می کنند، زمین های ما که در داخل طرح بوده را از طرح خارج و عرصه های جنگلی وارد طرح شده تا در آن ها ویلا سازی و آپارتمان سازی اغلب توسط غیر بومیان انجام شود. 
وی با اشاره به اینکه در بنیاد مسکن ، راه و شهر سازی و دیگر سازمان ها مدیران پر تلاش و خوبی داریم ، یاد آور شد: وظیفه ما نظارت بر کارهای ماموران و کارشناس های اجرای طرحها است  که متاسفانه گزارش های چندانی خوبی در این خصوص و در حوزه مشاوران طرح دریافت نمی کنیم. 
بازرس کل گیلان ضمن اشاره به سامانه های الکترونیکی سازمان بازرسی کل کشور افزود : مردم و شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه www.136.ir  و تلفن گویای 136 و یا مراجعه حضوری شکایات و اعلامات خود از دستگاه های اجرایی را مطرح کنند که کارشناسان در بازرسی کل به این شکایات رسیدگی خواهند کرد و شهروندان نیز می توانند نتایج بررسی ها را در همین سامانه مشاهده کنند
.