به گزارش گروه رسانه ای با مردم ، استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی در این کارگاه تخصصی با اشاره به اهمیت شناخت و جایگاه رسانه ها در عصر کنونی که عصر حاکمیت رسانه نامیده شده، عنوان کرد: سواد رسانه ای مجموعه ای از مهارتهای قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی ، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیامها اشاره و اتکا دارد.
به عبارتی سواد رسانه ای، مهارت درک بهتر و شناخت مفهوم آن برای آگاهی بیشتر و انتقال آثارش در زندگی فردی و اجتماعی است.
استاد مجید محمدپور تصریح کرد: افراد جامعه با سواد رسانه ای قادر به کشف پیام های پیچیده موجود در محتوای انواع رسانه ها خواهند بود و این عامل سبب بهره مندی هوشمندانه تر از رسانه می شود.
مدرس و مدیر با سابقه حوزه رسانه و روابط عمومی تاکید کرد: افکار عمومی و روابط عمومیها برای شناخت بهتر و بیشتر رسانه ها با هدف آگاهی و تعیین راهبردها شایسته است به این موارد دقت داشته باشند:
حرفه ای بودن، داشتن دانش رسانه ای، معرفت عمومی ، تخصص و آگاهی به جهان پیرامون خود
قدرت ارتباط با افکار عمومی و مدیران دولتی و غیر دولتی با هدف انتقال دقیق و درست پیام ها
فعالیت روزانه و مداوم رسانه و جریان مستمر اطلاع رسانی و خدمت به جامعه
پرهیز از صرف دیده شدن و به اصطلاح " ویو گرفتن" و تاکید داشتن برشفافیت و عملکرد حرفه ای
ارتباط مناسب و مستمر با روابط عمومی های فعال و مدیرانی که به جایگاه رسانه در عصر حکمرانی رسانه ها اشراف دارند
انتخاب رسانه های دارای اخلاق رسانه ای ، امید آفرین با داران بودن تفکر مثبت اندیشی همراه با نقدهای سازنده
و......
استاد محمدپور در این کارگاه تخصصی در جمع مدیران، معاونان و کارشناسان آب منطقه ای گیلان در باره شیوه های درست اطلاع رسانی در رسانه های مجازی و تعاملی مانند تلفن های همراه که هر فرد جامعه را به یک رسانه تبدیل کرده است " انسان رسانه" هم چنین شیوه شناخت انواع رسانه ها و در دستور کار قرار دادن انواع محتواها در فعالیت های رسانه ای مطالبی بیان کرد.
روشهای تشخیص اخبار صحیح از شایعات در فضای مجازی
شیوههای مؤثر معرفی و تبیین اقدامات عمرانی شرکت
راهکارهای مواجهه هوشمندانه با رسانههای زرد و سودجو
آشنایی با مفهوم " انسان رسانه و نقش آن - ازدیگر مباحث علمی و کاربردی دکتر محمدپور در این کارگاه تخصصی یک روزه بود
در این کارگاه آموزشی تخصصی که سید اسماعیل میرقاسمی، معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت حضور داشت، محمد صادق رجبی، مدیر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقهای گیلان، با اشاره به انجام بسیاری از پروژههای عمرانی این شرکت مانند احداث سدها و سازههای هیدرولیکی که در مناطق دورافتاده و کوهستانی عملیاتی می شود بر لزوم اطلاعرسانی شفاف و گسترده این خدمات به آحاد جامعه از طریق ابزار نوین تأکید کرد.
وی اظهار کرد: «وظیفه روابط عمومی تنها ساخت سازه نیست، بلکه کمک به ساختن باور عمومی و فرهنگ سازی برای تبیین دقیق خدمات شرکت است تا همه مردم از تلاشهای کارگزاران خود در این عرصه آگاه شوند.»
اجرا و راهبری این کارگاه شاخص را دکتر سید حسین رضویان، از کارکنان با سابقه صنعت آب و رسانه، بر عهده داشت که با تقدیر از استقبال پرشور همکاران، از تداوم برگزاری چنین نشستهای آموزشی با موضوعات متنوع و حضور اساتید مجرب در آینده خبر داد و افزود: «هدف از این برنامهها، ارتقای مستمر سطح دانش کیفی و کمی همکاران در حوزه رسانه و ارتباطات است.»