کد : 39 ۲۲مهر ۱۴۰۲ ساعت 16:04
پلی که شروع نشده ، خراب شد!!

پروژه ای که خیلی زود به تعمیرات نیاز پیدا کرد

باگذشت کمتر از یک هفت ماه از زمان بهره‌برداری از پل تقاطع غیرهمسطح کلاچای، این پل به دلیل نقص درز انبساط و نارضایتی از وضعیت آسفالت بسته شد.
پروژه ای که خیلی زود به تعمیرات نیاز پیدا کرد

به نقل از فارس، پل تقاطع غیر همسطح کنار گذر کلاچای از سال ۹۲ آغاز و در اسفند ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت. این پل روگذر با ۱۷ دهانه به طول ۷۲۰ متر مربع و رمپ‌های ورود و خروج و میدان زیر پل در محور اصلی رشت – چابکسر با هدف کاهش بارترافیکی و تسهیل در تردد وسایل نقلیه اجرا شده است.

اخیراٌ مطالبه‌ای با عنوان «چرا پل تازه افتتاح شده غیرهمسطح کلاچای بسته شده است؟» ثبت شده بود که در توضیح آن آمده: «مدت زیادی نیست که پل غیرهمسطح کلاچای مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است اما به دلیل بسته شدن زود به زود این پل ما شاهد عبور و مرور ماشین‌ها و عابرین از همه طرف این پل هستیم در صورتیکه هیچ ایمنی برای عابر و خودرو تعبیه نشده است.»

عملیات ترمیم ۲ تا از درزهای انبساط پل غیرهمسطح کلاچای

محمد حیدری فرماندار شهرستان رودسر امروز در جریان بازدید از پل تقاطع غیرهمسطح کنار گذر کلاچای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این پل یکی از شریان‌های مهم استان گیلان است که بنا به نظر تخصصی کارشناسان راه و شهرسازی، عملیات ترمیم و مقاوم‌سازی دو تا از درزهای انبساط، برای ایمن‌سازی پل توسط پیمانکار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه یکی از درزهای انبساط در حال تخریب و ظرف یک هفته آینده ترمیم و مقاوم‌سازی آن صورت می‌گیرد، افزود: الان دستور دادیم درز دوم که در سمت راست جاده شریانی ما هست در واقع اکیپ جدید تخریب مستقر شود تا از زمان بیشترین استفاده را بکنیم و در روند تردد مردم اختلالی بوجود نیاید.

حیدری با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه مسؤولان زیربط برای باز شدن این پل و جاده‌های منتهی به آن تصریح کرد: این مقاوم‌سازی‌ها نسبت به پل‌هایی که بیشترین تراکم و ترافیک را دارند جهت ارتقای ایمنی آن‌ها معمولاٌ انجام می‌گیرد.

فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه در مسیر استان مازندران به استان گیلان و بالعکس ما جاده جایگزین نداریم، افزود: تمامی ترددها اعم از ماشین‌های سنگین، نیمه سنگین و سبک که روزانه بیش از هزاران کامیون از این مسیر انجام می‌شود و به سیستم زیرساخت جاده‌ای ما آسیب وارد می‌کند.

به گفته حیدری، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متولی نگهداری جاده‌ها و راه‌ها بوده و همینطور اداره راه و شهرسازی که متولی ساخت راه‌ها هستند، باید با تعامل و همکاری که دارند پس از اتمام عملیات و رفع نقص این مسیر را برای خدمات به مردم باز نگه دارند.

اجرای عملیات تکمیلی پل غیرهمسطح کلاچای

آرش پیروی رئیس اداره نظارت بر راه استان گیلان نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه پل تقاطع غیرهمسطح کلاچای به دلیل اجرای عملیات تکمیلی بسته است، اظهار کرد: پلی که افتتاح شد در حالیکه سازه آن تکمیل شده بود تحویل گرفتیم اما بحث اجرای درز انبساط و نارضایتی آسفالت این پل بود که می‌بایست این کار را کامل انجام می‌دادیم که با رایزنی‌های صورت گرفته با پیمانکار، مازاد بر تعهد در حال حاضر درز انبساط پل، روکش آسفالت رمپ ورودی و خروجی پل و روکش رفوژ میانی بخش قبل از رسیدن به پل ایرادتی داشت که در حال اجرا و تکمیل است.

وی با بیان اینکه پل‌هایی که ساخته می‌شوند درزهای انبساطشان بعداٌ باید تکمیل شده و سپس به بهره برداری برسند، افزود: از آنجائیکه این پل بایستی زود آماده می‌شد و بهره‌برداری از آن را از ما انتظار داشتند به صورت فورس ماژور، درزها را بستیم و پل قابلیت بهره برداری را هم داشت ولی بلاخره یک زمانی بایستی کار اصلاحی روی درزها انجام می‌گرفت.

رئیس اداره نظارت بر راه استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از درزهای انبساط پل غیرهمسطح کلاچای نیازمند اصلاح است، بیان کرد: این درزهای انبساط بایستی یک زمان عملیات تکمیلی رویشان انجام می‌گرفت از فرصت بدست آمده استفاده کردیم تا عملیات تکمیلی کل درزهای انبساطی و روکش آسفالت آن انجام شود.

وی با بیان اینکه مدت بسته بودن پل بستگی به شرایط کار و آب و هوا دارد، گفت: حداکثر فشار را به پیمانکار آوردیم که عملیات اصلاح درز برای ارتقای ایمنی پل و روکش آسفالت آن هر چه سریع‌تر تکمیل شود و پل برای تسهیل در تردد وسایل نقلیه و کاهش بار ترافیکی باز شود.

اصرار بر افتتاح زودتر از موعد از چند سو از جمله از طرف نماینده مردم شهرستان در مجلس و استانداری و ....اقدامی است که علاوه بر بدبینی مردم نسبت به پروژه‌های افتتاحی، مشکلاتی را نیز برای آن‌ها ایجاد کرده و بعضاً منجربه هدر رفت بیت‌المال می‌شود که به همین دلیل باید مسؤولان با وسواس بیشتری نسبت به افتتاح پروژه‌ها به خصوص پروژه‌های عمرانی اقدام کنند

فارس
نظر شما
 
 
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]