میانگین ارزبری هر خودرو به حدود ۱۳.۳ هزار دلار رسید، یعنی هر خودرو به اندازه یک خودروی وارداتی متوسط برای کشور هزینه ارزی داشته است.
بسیاری از اقتصادی دان ها عقده دارند باید صنعت خودرو داخلی و مونتاژی جمع آوری و تعطیل شود و این میزان ارز را به واردات خود بدهند و به جای ان خودرو ساخت ژاپن و کره جنوبی و ایتالیا و المان وارد کشور شود.
در این صورت مردم سوار خودروهایی با کیفیت میشوند؛جلوی 17 تا 20 هزار مرگ و میر طبق آمارهای رسمی پلیس راهور در سال بر اثر تصادفات گرفته خواهد شد و این همه هزینه تعمیرات خودرو و تحمیل هزینه های بی مورد تولید قطعات بی کیفیت داخلی نیز گرفته میشود.
البته جاده های و خیابانهای بی کیفیت داخلی در شهرها و مسیرهای بین شهری نقش زیادی در تصادفات و مرگ و میر ها دارند و در این خصوص وزارت راه و شهرسازی و مدیریت های شهری پاسخگوی مردم باشند.!.
از طرف دیگر خیابانهای شهری و جاده های کشور با وجود خودروهای خارجی وارداتی زیبا با کلاس تر و قشنگ تر میشود هم چنین جلوی تولیدات بی کیفیت و خودروهای اسقاطی که در خیابان ها رفت و آمد می کنند ، گرفته خواهد شد..
قابل توجه مدیران حوزه صنعت و رانت خواران اینکه؛ وقتی تولیدی بی کیفیت، مرگبار و بسیار گران نسبت به مشابه وارداتی است، چرا ان را تولید می کنید-عقل سلیم تان چه میگوید؟
نظر شما مردم چیست؟
اینجا مطالبه گران گیلان است.....
مطالبه گری کنید که عده ای به خود بیایند.....