عصر امروز دوشنبه اول تیر ماه دیر وقت به منزل رسیدم و چون نانوایی ها استفاده کننده از آرد به اصطلاح دولتی تا ساعت 8 شب بیشتر پخت نمی کنند، به یک نان بربری آزاد پز در صابرین مراجعه کردم، ساعت نزدیک 10 شب بود و صف آقایان برای خرید تشکیل شده بود، بر تابلوی قیمت گذاری نوشته شده بود " نان بربری آزاد پر 30 هزار تومان.
بعد از حدود 10 دقیقه چون نان ساده آماده نداشت و بیشتر نان ها را با کنجد آغشته می کرد به ناچار یک قرص نان کنجد " اندکی کنجد روی نان" خریداری کردم و بعد از کشیدن کارت متوجه شدم که نان را 60 هزار تومان و یک پلاستیک را 10 هزار تومان حساب کرد.!؟
سئوال بعضی شهروندان و خود من از فرمانداری، شورای آرد و نان، تعزیرات حکومتی، دستگاه نظارتی این است - تا کی باید به مردم اجحاف شود.
سوء استفاده از جیب مردم ، گران فروشی ، کم فروشی ، فروش خارج از شبکه، فروش نان به صورت ساده " بسیار کم" و کم کنجد و پر کنجد و آغشته به سبزی و ..... قیمت های متفاوتی فقط برای گرانتر فروختن دارد.
اینکه نان را به مواد دیگری مخلوط می کنند به خریدار مربوط است و می تواند نخرد ، اما نانوایانی که 90 درصد نان ها را کم کنجد و بسیار گران می فروشند چه کسی باید پاسخگو باشد.
از سویی نان با همه گرانی هر هفته و ماه کوچکتر و کیفیت آن تنزل پیدا می کند و مردم حوصله تماس با فلان دستگاه ، بخشداری و فرمانداری و تعزیزات یا بحث با نانوا را ندارند و به ناچار هر چه هست خرید می کنند و می روند اما نارضایتی در قلب و دهن شان باقی است.
مسئولان پاسخ بدهند....