به گزارش گروه رسانه ای با مردم ، همه افرادی که با خودروی شخصی و عمومی روزانه یا هفتگی مسیر بین شهر رشت تا رامسر" حدود 120 کیلومتر" را رفت و آمد می کنند ، مکرر وقتی به این مناطق دارای گره های بزرگ می رسند ترافیک سنگین ، ناارامی و بی حوصلگی عده ای راننده های جوان تحمل شان را طاق می کند
این گره های ترافیکی باید با جا به جایی " معوض" مکان و سازه و با هزینه های بسیار اندک دو یا سه دهه قبل اصلاح می شد و مردم استان و گردشگران و در شرایط فعلی مهاجران به اسانی در این مسیر تردد می کردند که متاسفانه نشد.!؟ .
در شهر چابکسر از توابع شهرستان رودسر " در 5 کیلومتری رامسر" در انتهای شرق گیلان بخش محدودی از مرکز این شهر، ساختمان ها و مغازه های قدیمی وجود دارد که متاسفانه در طرح توسعه شهری قرار نگرفته و علت این کار هم مشخص نیست.؟ شهردارها قبل و فعلی توضیح دهند"
در این شهر که شهر استاندار سابق گیلان در دولت سیزدهم بوده و انتظار می رفت دراین دوره سه سال مسئولیت شان این گره به خوبی و آسانی رفع می شد و نشد ، خیابان مستقیم ضلع غربی و شرقی مرکزیت شهر توسعه یافته و خودروها به راحتی تردد می کنند، اما وقتی به این چند ده متر نقطه مرکزی چابکسر برسید، در ساعت های صبح و عصر و شب گره ترافیکی ایجاد ناراحتی های زیادی برای بومی ها و غیر بومی ها " گردشگران" به وجود می آورد.
البته شهر کلاچای در نزدیکی چابکسر وضعیت بهتری ندارد، با این تفاوت که طول خیابان اصلی کلاچای " بخش قدیمی " که مغازه ها و بانکها در آن مستقر هستند به مراتب بیشتر بوده و در چابکسر با یک یا علی گفتن ، توسعه اتفاق خواهد افتاد.
" قابل توجه استاندار، فرماندار ، شهرداران"
کمی بالاتر به سمت رشت ، زمانی که کمربندی لنگرود را شروع یا به خط پایان می رسید به خصوص عصرها و شب هنگام گره ترافیک کلافه کننده است و جا دارد شهرداری در میدان منتهی به کمربندی به سمت لاهیجان و رشت یک رو گذر ایجاد کند ، مانند آنچه که اکنون در کمر بندی استانه اشرفیه در حال انجام است.
شرایط شهر کوچک لولمان از توابع شهرستان رشت هم مشابه لنگرود و چابکسرو کلاچای است و در دو طرف شهر طرح توسعه و نوسازی و امکان تردد راحت خودروها فراهم شده است اما در نقطه مرکزی به علت ورود یکباره تعدادی زیادی خودرو به صورت همزمان و تنگ و کم عرض بودن مسیر حرکت مشکلاتی برای مردم ایجاد می شود.
گاهی در این گلوگاهها در هر چهار نقطه راننده ها برای سبقت گرفتن از هم و اغلب سوء استفاده بعضی راننده ها و عدم رعایت مقررات و حرکت پشت سر هم درگیری ها شدید روی می دهد و برای همه مردم به خصوص کودکان ایجاد نگرانی می کند.
کلام آخر - جا دارد مدیران راهداری ، مدیریت های شهری این شهرها ، استاندار گیلان و در سطح بالاتر وزارت مسکن و شهرسازی " برای این معضلات بزرگ همت کنند و مردمی که در این مسیر رفت و آمد می کنند - نجات یابند.
نظر شما چیست.؟.